בליץ’: מלחמת הדם בת אלף השנים, פרק 2!

19
אוקטובר
2022
מידע אודות Ido4224:
ברוכים הבאים לקריספי סאב!
בעל ומנהל האתר

אהלן כולם!

סוף סוף פוסט שלייייי אחרי מלא זמן שלא!

כבר שלושה חודשים @~@

התגעגעתי אליכם מאוד ♥

היום אני כאן עם פרק חדש של בליץ’. אני עוד לא מעכל שאנחנו אשכרה הגענו לזמן הזה. לבליץ’ יש עונה חדשה, היא כבר משודרת, אנחנו זכינו לעבוד על הפרקים המדהימים והאיכותיים בטירוף שיוצאים לה וגם עוזרים לכם ליהנות מהם עם תרגום ברמה גבוהה!

ולא רק בליץ’, האמת שגם השתחררתי שבוע שעבר מהצבא אז בכלל המון דברים טובים שקורים עכשיו DD:

קצת off-topic לפני שאחפור על בליץ’. אני יודע שרבים מכם שואלים על ששת הפרקים האחרונים של מהמחר הרגוע. אני עובד עליהם, והם כולם ייצאו בחודש הבא. זה הפיק של הסדרה אז יש למה לחכות! בנוסף, בחודש הבא נוציא שלושה פרקי ספיישל של המסע של קינו, שלושה פרקים מאוד מאוד טובים שאני ממליץ בחום לצפות בהם. לגבי פיירי טייל – עונה 1 כרגע בהשהייה יחד עם העונה הישנה של בליץ’ (נחזור לעבוד עליהם ברגע שנסיים עם מהמחר הרגוע) אבל המנגה מתקדמת מאוד מאחורי הקלעים וממש בקרוב תוכלו לחזור לקרוא את משימת 100 השנים!

ועכשיו, נחזור לבליץ’.

קודם כל, הפרק התעכב מעט כי היו לנו את הפתיח והסיומת החדשים. שניהם פשוט מבריקים. מעבר לזה שהם נראים פשוט מושלם מכל הבחינות, השירים אחלה וגם יש בהם הרבה משמעויות נסתרות (הן במילים והן באנימציה עצמה). אשמח לשמוע כל מיני מחשבות שלכם בתגובות 3:

דרך אגב, למי שלא יודע, יש לי את כל המנגה של העונה הנוכחית בעותק פיזי. הזמנתי אותה לפני שלוש שנים, כשהייתי לפני הצבא ועוד לא הכריזו שתהיה אדפטציה (למרות שהמדבבת של רוקיה גילתה לנו לא מזמן שעובדים על העונה הזאת מ-2017 :0). לכן, תוך כדי התרגום אני משווה למנגה כדי לראות מה השתנה ואיך עשו אדפטציה ואני מוכרח להגיד שהאדפטציה נאמנה בטירוף ומתעלה על המנגה בכמה רמות.

נכון, יש כמה קטעים שהושמטו פה ושם אבל רובם חסרי חשיבות (כמו הקטע שרואים את ליסה ואת היורי בפרק הראשון) אבל יש גם כמה שחבל לי מאוד שמשמיטים. לכן, אתחיל מסורת שבה אדבר על השינויים מהמנגה שהיו בפרק ואוסיף בסוף הפוסט כל מיני פרטי מידע שאולי יעניינו אתכם אחרי שתצפו בפרק (:

כפי שכבר הבנתם מהפרק הראשון, העלילה לא נחה לרגע ורק מתקדמת ומתקדמת, ובפרק הזה זה ימשיך ככה. איצ’יגו מתחיל את הפרק במקום אחד ומסיים אותו במקום אחר לגמרי. הקצב מעולה ואפילו אפשר להגיד מדויק. אין לי ספק שתהנו ברמות מהפרק הזה.

ללא חפירות נוספות ומיותרת, נעבור לפרק שלנו!

פרק 2

מעניין מה איצ’יגו רואה פה DD:

 

הבדלים מהמנגה

*בתחילת הפרק מוצגת הלוויה של סאסקיבה. במנגה, ביאקויה הספיד את סאסקיבה וזה היה מאוד מרגש ונתן לנו קצת רקע על מי ומה הוא היה. לדעתי חבל שהשמיטו את זה כי אנחנו באמת לא יודעים עליו הרבה מעבר למה שביאקויה אמר עליו. כן קיבלנו פיסה קטנה מאוד של מידע כששינו אמרה שהוא יחד עם יאמאמוטו כבר עידנים, אבל לא יותר מזה. בכל אופן, רציתי לתרגם לכם את ההספד ולהביא לכם אותו לכאן –

“צ’וג’ירו טאדאוקי סאסקיבה היה שיניגאמי שהיה אמור להיות קפטן. לפי הרשומות, הוא השיג את הבאנקאי שלו עוד לפני שקיוראקו או שאוקיטאקה אפילו נולדו. עם זאת, הוא לא הציג את היכולת הזאת בציבור אפילו פעם אחת מאז ש-13 יחידות ההגנה נוסדו. לא תמיד קפטנים הם אנשים ישרים. יש כאלו שהיו לועגים לו על כך שהוא סגן קפטן שלא משתתף בקרבות אף על פי ששמעו על יכולותיו, והתייחסו אליו כמו אל סתם קצין. למרות ההתמודדות עם כל זה, צ’וג’ירו סאסקיבה מעולם לא תיעב את העובדה שהוא סגן קפטן. אפילו כשקפטנים הוחלפו ולא משנה כמה פעמים היה חסר קפטן, הוא תמיד סירב בנחישות לא רק להיות קפטן ממלא מקום, אלא אפילו לקבל את הסמכויות שיש לקפטן כפי שהיה עם היסאגי ועם קירה עד לאחרונה. והכל… בזכות נאמנותו. צ’וג’ירו סאסקיבה היה איש שנשבע להישאר סגן הקפטן של גנריוסאי יאמאמוטו כל עוד הוא חי. האיש הזה השתמש בבאנאקי בפעם הראשונה בקרב… ומת. הצער של הקפטן הראשי הוא מעבר לכל דימיון.”

*בעונה הזאת הם אוהבים לשנות סדר של סצנות, אבל זה דווקא לטובה. כמו שבפרק הקודם, כשסאסקיבה סיפר ליאמאמוטו על הקווינסים ותוך כדי איצ’יגו נלחם באיברן, אז באנימה זה היה במקביל למרות שבמנגה זה היה אחד אחרי השני. גם בפרק הזה עשו את זה בסוף, כשאיצ’יגו מגיע ורואה שקווילג הביס את השלישייה של האליבל. כל הסצנה שאיצ’יגו מגלה שנל הייתה איתו ואז הולך לקווילג קרתה אחרי ישיבת הקפטנים, אבל דווקא זה נורא תרם שעשו את זה במקביל לכך שמאיורי מכריז על כך שמדובר בקווינסים.

*הושמטו קטעים חשובים מישיבת הקפטנים אבל אני בטוח ב-99% שפשוט הזיזו אותם לתחילת הפרק הבא. אם לא, אז אדבר עליהם בפוסט של הפרק הבא

עד לכאן השבוע,

צוות קריספי סאב!