המסע של קינו: העולם היפה – פרק 13 ואחרון!

29
מרץ
2021
מידע אודות Dragonfly:
מתרגמת ומנהלת פרויקטים

שלום לכולם!

כן. היום לא יוצא סתם פרק (כמו שכבר הבנתם מהכותרת…), אלא הפרק האחרון, פרק 13!

אני לא מאמינה שכבר הגעתי עד לכאן. אני עדיין זוכרת כשראיתי את הסדרה בפעם הראשונה אחרי שמצאתי אותה במקרה. כמה אהבתי אותה וחשבתי שאני רוצה לתרגם אותה, במיוחד כשלא ראיתי שמישהו אחר תירגם או מתכנן לתרגם אותה לעברית. והנה זה יצא לפועל! ועוד הפרויקט המלא הראשון שלי 🙂

זה בהחלט דרש עבודה. כל המונחים האלה של עולם הנשק השאירו אותי קצת מבולבלת לפעמים וזה דרש ממני לחקור קצת באינטרנט, גם מונחים ייחודיים לסדרה שרק מוזכרים בה ולא מוסברים. אבל עברתי את זה!

ובאשר לפרק של היום, קינו והרמס מבקרים במדינה שיצא לה שם רע בין המטיילים. וכמו שכבר ציינתי קודם, הוא הפרק האחרון ולכן הוא גם יסגור לנו מעגל עם הפרק הראשון. אני לא רוצה לספר הרבה על מה יהיה בפרק, כי… ספוילרים. אבל אני כן רוצה לדבר על הסדרה בכלל.

אז, המסע של קינו: העולם היפה! קצת רקע למי שזה מעניין אותו: במקורה היא לייט נובל שיצא לאור בשנת 2000 (אפשר למצוא בתרגום לאנגלית באינטרנט למי שאוהב לקרוא). עשו את האנימה הזאת שיצאה בשנת 2003 וגם מנגה ואנימה חדשות יותר בהתבסס על זה. ויש עוד, אבל אני לא אחפור פה יותר מדי. מי שמתעניין שיחפש באינטרנט.

ובחזרה לסדרה, זו הייתה אחת האנימות מבחינתי 🙂

האנימה הביאה לנו סיפורים מהמסע של קינו והרמס בו הם עברו באינספור מדינות, אולי אפילו בכאלה שלא הראו לנו באנימה. כל סיפור הביא מסר משלו או העלה דילמה כזאת או אחרת, או שסתם נתן לנו חומר מעניין למחשבה. וכמובן שקיבלנו גם לפעמים מסתורין, לפעמים אקשן, לפעמים אף מראות זוועה, טרגדיות… דברים טובים יותר יחד עם הדברים הטובים פחות. מעז יצא מתוק, וממתוק יצא עז. האנימה בהחלט הצליחה לסחרר אותנו ריגשית (לפחות אותי).

אך יחד עם זאת, קינו והרמס ימשיכו במסע, כי “העולם אינו יפה, ולכן הוא יפה”!

ובנימה אופטימית, אולי האנימה נגמרה, אבל בשביל קינו והרמס זה בהחלט לא נגמר ^-^

ועכשיו, כמה מילים מעידו:

״אז… המסע של קינו. לפני שנה וחצי, כשאלבא תרגמה בליץ׳, היא באה אליי עם בקשה לתרגם אנימה שהיא ממש אוהבת. כמובן שהסכמתי לה כי אני מת על זה שחברי צוות לוקחים יוזמות, והצצתי לראות מה זו האנימה הזאת והיא הייתה נראית לי ממש מוזרה ממבט ראשון. אחרי כשנה, ממש בדצמבר האחרון, אמרתי לאלבא שהיא חיכתה מספיק והגיעה הזמן לשחרר את האנימה והתחלתי לצפות בה תוך כדי שעבדנו עליה בטירוף. בכל פרק ופרק, נשאבתי חזק יותר לאנימה החזקה הזאת. בכל פרק היה מסר חשוב, שמביע ביקורת כלשהי על העולם שלנו ועל הדרך שבה דברים מתנהלים בו והוא העלה בי המון נקודות מחשבה ונגע לי גם בהרבה מקומות. וכמובן כמובן שהסוף של הפרק האחרון, שהיה מפתיע ברמות, גם היה רגע שלא אשכח. השורה התחתונה היא שאני רוצה להודות לאלבא שבזכותה צפיתי באנימה שפקחה לי את העיניים לגבי לא מעט נושאים ושבזכותה עברתי יחד עם קינו והרמס חלק קטן מהמסע שלהם ❤️״

אבל! אל תהיו עצובים שזה נגמר עדיין, כי זה לא הסוף! יש עדיין OVA ושני סרטים קצרים בדרך! ויש למה לצפות~

(וואו. כתבתי לא מעט הפעם… XD)

תיהנו מהפרק!

פרק 13 ואחרון